.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه های بهداشتی آخرین چهارشنبه سال

 دانشگاه علوم پزشکی مشهد توصیه هایی بهداشتی را به منظور مواجهه با حوادث احتمالی مرتبط با چهارشنبه آخر سال اعلام کرد.

این دانشگاه روز سه شنبه به نقل از عضو هیات علمی گروه طب اورژانس گزارش داد: سوختگی و جراحت در اندامهای دست، صورت و چشم شایعترین آسیب دیدگی حوادث چهارشنبه آخر سال به شمار می رود.

دکتر حمید ریحانی افزود: بیشترین قربانیان این حوادث کودکان و نوجوانان هستند که به علت بازیگوشی به اقدامات خطرناک دست می زنند که گاهی اوقات آسیبهای غیرقابل جبران را در پی دارد.

وی ادامه داد: در مواجهه با فردی که لباسش آتش گرفته باید ابتدا آن را خاموش و سپس لباسها را از بدن مصدوم خارج نمود و قسمتهایی از لباس که به تن مصدوم چسبیده قیچی شود.

این پزشک متخصص گفت: در زمان سوختگی ناحیه سوخته را با آب سرد شست و شو داده و آن را سرد کنید و ساعت، گردن بند، دست بند، انگشتر، کمربند و کفشهای مصدوم را در آورید.

وی در خصوص افراد آسیب پذیر مانند زنان باردار، بیماران قلبی، بیماران اعصاب و روان و کودکان خردسال نیز توصیه کرد بهتر است چهارشنبه آخر سال را در منزل بمانند و بیشتر مراقب خود باشند.

عضو هیات علمی گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین صداهای ناشی از ترقه و مواد منفجره در چهارشنبه آخر سال ممکن است به دلیل ایجاد ترس و واهمه در زنان باردار منجر به زایمان زودرس و مشکلات دیگر شود.

وی در ادامه با اشاره به موارد آسیب به چشم و یا پلکها در حوادث چهارشنبه آخر سال نیز گفت: در اینگونه موارد از مالیدن چشمها خودداری شود و با استفاده از یک لیوان یا مقوائی که به شکل مخروط درآورده شده، چشم مصدوم را بپوشانند.

او افزود: در این مواقع نیازی به گذاشتن دستمال، پنبه و یا گاز روی چشم نیست بلکه توصیه می شود در صورت وجود جسم خارجی از دستکاری آن بپرهیزید.

وی گفت: چشمها را شستشو ندهید زیرا فشار آب ممکن است آسیب بیشتری به وارد کند.

دکتر ریحانی افزود: در مواقع بروز مصدومیت با تلفن اورژانس 115 تماس بگیرید و بهتر است قبل از رسیدن نیروهای امدادی، مواد غذایی و داروهای مسکن از سوی مصدوم مصرف نشود زیرا در صورت نیاز به عمل جراحی خوردن و آشامیدن انجام عمل را به تعویق می اندازد.

در آخرین چهارشنبه پارسال 19 مصدوم توسط اورژانس 115 به بیمارستانهای مشهد منتقل شدند که 16 نفر آنها مرد و سه نفر زن بودند که غلب دچار پارگی، بریدگی، خراشیدگی و سایش شده بودند.

در مجموع 74 نفر از مصدومان چهارشنبه آخر سال مشهد در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) و 31 نفر در بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیاء این شهر تحت معالجه قرار گرفتند. /250 ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.